‘Huid!Expert heeft mijn zaak en mezelf een duidelijke meerwaarde gegeven en mij op een hoger niveau gebracht’
Schoonheidsspecialiste Heidi Wouters van ‘Institut Heidi’ mag zich sinds 2015 ook huidexpert noemen. Zij volgde hiervoor een opleiding bij Huidcentrum Vlaanderen. Founder Diane Thijs wil het imago van gediplomeerde vakmensen opkrikken door hen te verenigen onder één kwaliteitslabel, HUID!EXPERT. Het is dé stap tussen de dermatoloog en de schoonheidsspecialist.
Heidi spreekt vol lof over het label. In deze tijd is het belangrijk om je te onderscheiden. Schoonheidsspecialisten rijzen als paddestoelen uit de grond. Met een kwaliteitslabel laat je zien dat je over de nodige kennis beschikt. Je toont jezelf als expert. Je kan klanten een betere service bieden en hen het juiste advies geven. Je komt professioneler over.
‘Ik weet nu pas hoe de huid echt werkt en wat ze nodig heeft’
In de opleiding wordt dieper ingegaan op behandelingen van specifieke huidproblemen zoals rosacea, acné en keratosis pilaris. Je leert een correcte huidanalyse stellen. De theorie die aangereikt wordt, is direct toepasbaar in de praktijk. Van sommige
aandoeningen wist Heidi niet dat ze ze zelf kon behandelen.
Ze stak heel wat op over de verschillende ingrediënten (parabenen, bewaringsmiddelen, minerale oliën,…) die in verzorgingsproducten zitten. Daardoor ging ze op zoek naar merken die echt op huidverbetering werken. Ze heeft het gevoel dat ze nu de juiste producten in huis heeft.
Ze leerde hoe de huid echt werkt. Ze ontdekte ook wat een aangepaste gezonde voeding, voedingssupplementen en vitaminen voor de huid kunnen betekenen. Die dingen heeft ze op school nooit meegekregen.
’Betere resultaten bij mijn klanten’
Heidi werd ook geïnspireerd om het anders aan te pakken. Ze zat 26 jaar in het vak en had het gevoel dat ze al jaren stilstond. Nu ze de juiste kennis op zak heeft en ook doeltreffende farmaceutische producten gebruikt, kan ze specifieke huidaandoeningen goed aanpakken.
En dat zorgt voor betere resultaten bij haar klanten. Heidi bloeit helemaal open nu ze mensen écht kan helpen. Ze beseft nu weer wat voor een geweldige job ze heeft.
‘Ik heb het gevoel dat ik er nooit alleen voor sta’
Heidi wil haar kennis blijven verruimen zodat ze haar klanten nog beter kan adviseren. Ze ontmoet veel nieuwe collega’s. De huidexperten delen hun ervaringen en ideeën op de Facebookpagina. Zo leert ze constant bij.
Er worden ook geregeld workshops en infosessies georganiseerd. Op 1 oktober is er een nieuw event in Geel gepland. Dat wil ze niet missen. Heidi vindt het belangrijk dat ze haar netwerk verder kan uitbouwen.
Bovendien kan ze altijd terugvallen op de deskundige kennis van Diane Thijs. Ze weet dat ze snel antwoord krijgt op haar vragen. Zo heeft ze het gevoel er nooit alleen voor te staan. Dat maakt haar zelfzekerder waardoor ze op een hoger level kan werken.
Heidi is heel blij dat ze de opleiding volgde. Haar verwachtingen werden helemaal ingelost.
Huid!Expert heeft niet alleen haar zaak, maar ook haarzelf een duidelijke meerwaarde gegeven. Het heeft haar op een hoger niveau gebracht. Ook haar klanten zijn tevreden over haar nieuwe totaalaanpak. En als de klant gelukkig is, is Heidi ook gelukkig.